donderdag 14 februari 2019

nieuwe woordenschat

De Nederlandse taal kan eigenlijk veel eenvoudiger en veel leuker. Nu ons mannen weer volop in het Engels zitten, horen we hier heel wat suggesties.

Sterke werkwoorden zijn achterhaald.
Slaapte, loopte, slaagde,... is dat niet eenvoudiger?
Laatst hoorde ik drie suggesties in een zin. Knap!

Waarom minder als weiniger veel logischer is?

Hierin is nog zoiets archaïsch. Inhier klinkt veel hipper en toffer.

Jonathan vroeg of ik een nieuw dressje aanhad. Hij had nog gelijk ook.

Haarkam is een woord dat we veel te weinig gebruikten, maar dat nu terug aan een opmars bezig is.

Struikelen? Redelijk omslachtig woord. Trippen is veel hipper.


Een verrijking van onze oude Nederlandse taal!!
Ik ben benieuwd wat we nog zullen bijleren...!

2 opmerkingen:

  1. Ik denk nog heel veel.
    Grtjes Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker dat van die werkwoorden verbaast me wel, aangezien alleen al 'slept' en 'ran' zelf sterke werkwoordsvormen zijn :) Interessant!

    BeantwoordenVerwijderen