zaterdag 22 december 2018

even wat verduidelijking

Er is intussen al wat discussie gerezen over de precieze startdatum van dat "jaar Australia".
Voor ons leek het heel erg vanzelfsprekend 20 december te zijn omdat dat de dag is dat we aangekomen zijn. Anderen vonden 19 december dan weer meer relevant omdat we op die dag vertrokken zijn.
Het is een kwestie van perspectief zeker? Laat ons het positief houden, vieren dat we hier kunnen zijn en dus de 20e als verjaardag nemen. :-P

We hebben het nu wel niet echt gevierd, want ik had 's avonds optreden met de harmonie en ik was pas tegen middernacht thuis.
De repetities vallen nu ook stil met de zomervakantie en klaarblijkelijk was het dan de gelegenheid om lintjes uit te delen (x aantal jaar lid) en enkele prijzen te verdelen. Ik wist nog niet eens dat zulke prijzen bestonden (zoals "meest ge-evolueerde muzikant") en was dan ook redelijk verbaasd toen ik er zelf eentje kreeg, namelijk 'most consistent band player'.
Het was wel bijzonder zo'n prijs te krijgen op juist die 20e december. En ik vond overigens wel dat ik die verdiende, aangezien er drie eerste klarinetten zijn en ik meestal helemaal in mijn uppie zit en alle solo's in mijn nek krijg, haha.

Mijn prijs is vernoemd naar Jack en die gaf hem ook persoonlijk aan mij. Jack is DE most consistent band player want die mens is al 92 jaar. (ik heb een keer mijn stoute schoenen aangetrokken en het gevraagd) Ik ga al heel blij zijn als ik op mijn 92e nog elke week het huis uit kom (gesteld dat ik nog thuis zou wonen), laat staan dat ik dan inderdaad ook nog kom meeblazen!




Nu we een jaar (en x aantal dagen) hier zijn, duiken wel vaak dezelfde vragen op. Ik zal mijn best doen hier zo eerlijk mogelijk op te antwoorden zodat iedereen weet hoe het staat en wat er volgt.

Een klassieke Aussie vraag: en wanneer gaan jullie voor een permanent visum?
Antwoord: geen idee.

Een klassieke niet-Aussie vraag: en wanneer gaan jullie terug naar het apenland verhuizen?
Antwoord: geen idee.

Andere klassieke vraag: hebben jullie geen heimwee?
Antwoord: soms.

Bij deze is iedereen weer wat wijzer!! :-D

Als er nog vragen zijn, laat maar horen. :-)

1 opmerking:

  1. Gefelociteerd met je welverdiende prijs. Erg leuk en inderdaad het zou mooi zijn als je op je 92sre nog de bloemetjes kan buiten zetten.
    Grtjes Liana

    BeantwoordenVerwijderen