zondag 22 juli 2018

basic English

Het eerste Engels van onze Joachim is een feit!

Gisteren gingen we uit eten met mijn Canadese collega en haar gezin en als dessert mochten alle vijf kinderen een bolletje ijs kiezen. Nadat Joachim vier keer gehoord had hoe het moest, volgde het mooie zinnetje "I want this." met bijhorend vingertje om zijn favoriete smaak te kiezen.
Hoera!

Ik herinner me nog hoe onze Joachim niet de allersnelste prater was en ik heb me heel lang ongelofelijk druk gemaakt omdat er maar sporadisch een paar woordjes uit kwamen. Maar plots ging dan het licht aan en in plaats van brabbelachtige woordjes hoorden we ineens complete volzinnen.
Iets gelijkaardigs lijkt nu te gebeuren, haha!

En, geef maar toe, "I want this" in combinatie met een simpel gebaar is een bijzonder nuttig zinnetje!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten