donderdag 10 mei 2018

rare dingen om te doen in mei

Gisteren was een memorabele dag in ons Aussie leventje, want Wouter heeft voor het eerst de verwarming opgezet hier thuis.

In Tasmania hadden we al 's avonds de verwarming laten draaien, maar hier in Mawson Lakes was het tot nu toe helemaal niet nodig. Gisteren was het overdag echter wat kil binnen en dus ging de verwarming op (geen centrale verwarming hier, maar het systeem van de airco kan ook warme lucht blazen).
We zitten hier nu net onder de twintig graden.

En eergisteren heb ik ook mijn griepvaccin laten zetten! Hier beter bekend als the flu jab of ook wel the flu shot.



We zijn hier volop bezig met vaccineren. Onze praktijk doet het volledig gratis. Een consultatie is sowieso al gratis (of toch voor wie in orde is met Medicare) maar ook het griepvaccin zelf geven we gratis. (in tegenstelling tot de apotheker honderd meter verder die ook vaccineert maar tien dollar aanrekent, aha!)
Mensen zijn ook weer bang gemaakt dat het dit jaar "een hele zware griep" is. Ik ben niet zeker waar die informatie vandaan komt. In Belgie wordt ook steeds gezegd dat er "een hele zware griep" op komst is en die is dan afkomstig van de Aussies. Ik weet niet zeker waar de Aussies de griep dan van krijgen. Misschien van ruimtemannetjes. :-D

Alleszins zit er regelmatig een ganse familie in mijn kabinet omdat toch iedereen gratis z'n flu shot kan hebben om die hele zware griep voor te zijn.
Nadat ik iedereen even heb nagekeken, vertrek ik meestal met de woorden: "Ik zal de vaccins uit de ijskast gaan halen. Beslissen jullie alvast de volgorde." Met natuurlijk het nodige gekibbel tot gevolg nog voor ik de deur achter mij heb dicht getrokken. :-D Dat zijn de leuke dingen in het leven! :-D

1 opmerking: