zondag 13 mei 2018

huizenjachtseizoen

Ik heb een boekhouder!

Hoe fantastisch goed het ook is bij de Aussies, perfect kan het niet zijn. Ook hier  moeten er belastingen betaald worden... Omdat ik geen benul had van het belastingsysteem hier en omdat mijn collega's er zelf ook geen flauw benul van leken te hebben, zocht ik op goed geluk dus maar een boekhouder hier in de buurt.
Zaterdagochtend ging ik een keer kennis maken (geheel vrijblijvend, free of charge) en het bleek een vriendelijke kerel. Heel geduldig met alles uit te leggen. Een ingeweken Roemeen! Die multiculturele samenleving blijft toch prettig.

Nu blijk ik dus al te laat te zijn want de belastingen worden hier per kwartaal betaald, meteen na de inkomsten van dat kwartaal. Dus niet anderhalf jaar na de feiten zoals we het gewoon waren. Geen nood, de boekhouder kan het wel rechttrekken, maar een rode brief komt er in juli alleszins. We kunnen er al naar uitkijken! :-D

Voor die tijd staat er nog iets anders belangrijks op het programma, want we moeten terug verhuizen. We wisten al maandenlang dat dit huisje maar ter beschikking stond tot begin juli en dus nadert de tijd om iets anders te zoeken.
We willen graag in Mawson Lakes blijven, maar het is geen absolute must. Het is WEL een absolute must om binnen de schoolzone te blijven, zodat ons jongens nog naar dezelfde school mogen gaan. Gelukkig is de zone best groot.

Zaterdag zijn we alvast naar drie huisjes hier in Mawson Lakes gaan kijken.
Het eerste was ca va, het tweede was heel goed, het derde was maar niks. We zullen een aanvraag doen voor het tweede huisje, maar de kans zit erin dat we te vroeg zijn. Als er goede kandidaten zijn die er meteen voor willen betalen, krijgen ze voorrang op ons die maar over een maand willen gaan betalen. We zullen wel zien, voorlopig is er nog geen haast.

De kinderen vonden het rondrijden trouwens maar belachelijk. Ze snapten niet dat we niet meteen hier en nu iets konden beslissen en dan morgen zouden verhuizen. Tja, volwassenen zijn nu eenmaal saai... Groot pluspunt is dat ze bij elk huis enthousiast waren en de kamerverdeling telkens vlotjes verliep! :-D

1 opmerking:

  1. Succes met de huizenjacht. Volgens mij lusten de kozijnen in Arendonk wel een likje verf. ��
    Grtjes Liana

    BeantwoordenVerwijderen