zaterdag 30 december 2017

de tuinen van Adelaide

Vandaag hebben we touristy stuff gedaan want we zijn naar de Botanical Garden van Adelaide geweest. Een aanrader! Wie ooit naar Adelaide komt en even tijd heeft, raad ik zeker aan binnen te springen. Je kunt het combineren met een bezoek aan het South Australian Museum want dat ligt vlakbij en de entree is ook gratis - allen daarheen dus.

De weg erheen bleek wel niet zonder risico's, want deze borden hingen uit:


Eenmaal veilig in de tuin zaten er natuurlijk nog veel meer vogels, maar die zullen dan braver zijn.

In het bezoekerscentrum van de Botanical Garden hebben we niet alleen een plan gevonden van het park, maar ook een folder over vogels van de streek, compleet met foto's en beschrijvingen!
Dat betekent dat het mysterie van de computervogels opgelost is, ik weet nu hoe ze heten! Ik ga jullie wel nog gewoon in spanning laten totdat ik het geluid heb kunnen filmen.

De tuinen waren zeer mooi en zeer de moeite. De kinderen hebben er (tegen mijn verwachtingen in) echt van genoten (zelfs zonder hen vol ijs te steken).
Ze hebben hun best gedaan alle vogels van de folder te spotten, hoewel ik vrees dat het ons niet helemaal gelukt is. Jonathan en Benjamin hadden een plannetje, maar het was meestal Joachim die de richting bepaalde. :-)
Ze waren alle drie boos toen we terug naar huis moesten, dus we moeten hoe dan ook een keertje terug.













4 opmerkingen:

  1. Wauw, ziet er supermooi uit!!
    Heel leuk om hier bij te lezen over al jullie avonturen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet van elke dag in het verre Australië, evenals de laatste dag van 2017. En ik wens jullie voor 2018 heel veel geluk in dit voor ons verre land. We houden zeker contact via jullie blog....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik volg jullie hier ook��chapeau voor jullie deze stap te zetten����Geniet van dit avontuur maar dat lukt al heel goed zo te lezen! Geweldige foto’s,heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er schitterend uit. Vande vogels ken ik alleen de Kuukaburra. Bendus erg benieuwd naar de uitkomst.
    Het Zuiderkruis algesppt?
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen