zondag 28 april 2024

fietsen en in de hoogte hangen

 Vandaag hebben Jonathan, Benjamin en Wouter de 'testrit' gefietst naar school. Enerzijds om de weg te verkennen (niet zo moeilijk) en anderzijds om de timing te weten.
Het is maar tegoei 3km tot hun nieuwe school, maar het is wel klimmen. Ik maakte me wat ongerust dat de heuvels te steil zouden zijn voor ons mannen.
Toen ze na hun ritje terug thuis kwamen, bleek dat Wouter had moeten afstappen en Jonathan en Benjamin zelf wel omhoog geraakten. "Mijn versnellingen zijn niet afgesteld op heuvels," zei Wouter achteraf - wat natuurlijk een van de mogelijke verklaringen zou kunnen zijn.

In de namiddag zijn we naar Glenelg gegaan.
Joachim had met een quiz een familieticket gewonnen voor het reuzenrad van Glenelg. Het rad staat er nog maar een week dus het was hoog tijd om dat ticket te gebruiken.
Ikzelf ben geen fan van hoogtes en een reuzenrad is niet mijn ding. Hetzelfde geldt voor Jonathan. Joachim was vantevoren ontzettend zenuwachtig, maar vond het uiteindelijk toch wel leuk.
Het was ergens wel grappig dat we dan dat familieticket gewonnen hadden en eigenlijk de helft van de familie zat te bibberen en beven in het reuzenrad! :-D

Maar we hebben het toch maar mooi gedaan (en overleefd) dus dat moesten we achteraf vieren met een ijsje.

We deden nog een korte wandeling langs de zee, vonden nog een geocache en gingen dan nog uit eten om het einde van de vakantie te vieren. De kinderen hebben morgen (maandag) nog een vrije dag, maar voor Wouter en mij herneemt het gewone leven.
Het was een rare vakantie met de verhuis!
Ik ben wel blij dat we konden afsluiten met een typische vakantiedag. Het reuzenrad als ons hoogtepunt. ;-)


(foto getrokken voor een groen scherm)




1 opmerking: