vrijdag 2 februari 2024

babysit vs nanny?

 Gisteren gingen Wouter en ik uit eten en hadden we een internetbabysitter.

We 'bestellen' wel vaker een internetbabysitter en dat is altijd al meegevallen.
Wouter zet dan een 'job' online en wie dan geregistreerd is op de app kan zich kandidaat stellen. Als het kan, kiezen we iemand die we al kennen, maar dat lukt niet altijd.

In ieder geval, de job 'babysitten' zien ze hier ruim. Het is meer een 'nanny job'.
De jongedames vragen altijd wat ze verder nog kunnen doen. De afwas? Strijk? Opruimen?
Ook het meisje van gisteren stelde voor dat ze nog wat zou kuisen ook.
Heel bizar.

Het huis is een mesthoop, dat geef ik toe, maar dat moet zij toch niet gaan opkuisen?

We bieden ook altijd drinken aan en snoep of koekjes, maar dat wordt steevast weggewuifd. Van 'ik heb al gegeten' tot 'ik bestel wel uber eats' of 'ik heb mijn eigen fles water bij'. Wat we klaarzetten, wordt niet aangeraakt.
Ook heel bizar.

Als ik vroeger ging babysitten (al bijna dertig jaar geleden godbetert!) dan was ik teleurgesteld als er geen zak chips voor me klaar lag en kuisen kwam niet in mijn hoofd op.

Misschien is dit wel een punt waarvoor we wat moeite moeten doen om beter te integreren???
Een berg afwas laten staan voor de babysitter en koekjes daar kan ze naar fluiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten