zondag 14 januari 2024

ijs!

 We zijn terug in Belgenland! Het wordt maar een kort bezoekje deze keer. Het is koud, het is donker, het is koud, het is grijs, het is koud, de dagen zijn erg kort - en heb ik al gezegd dat het koud is?
In onze verdediging: toen we donderdag aan het inpakken waren, was het bij ons 33 graden en stond de airconditioner op.

Vergeleken met vorige keer (anderhalve dag vertraging toen) waren de vluchten nu een eitje.
We hadden ze al lang geleden geboekt. In mei denk ik, ik weet het niet helemaal zeker. Wouter en ik hadden toen getwijfeld om stoelen te boeken met extra beenruimte. Dat kost nogal wat en ik herinnerde me dat we erover getwijfeld hadden, maar niet wat we uiteindelijk besloten hadden.
Toen ik online incheckte, zag ik bij onze zitplaatsen 'extra leg room' staan en dat was ineens een aangename verrassing! :-)
Zo'n veertien uur naar Doha, vier uur overstaptijd en dan nog zo'n zevental uur naar Brussel en we waren er 'al'! Vijfentwintig uur later en dertig graden kouder.

Vandaag zijn we met de familie naar Planckendael geweest.
We hadden al de mutsen/sjaals/handschoenen/winterjassen meegenomen die we thuis hadden liggen. We gebruiken ze anders nooit, dus heel wat spullen waren te klein voor de kinderen en het was gelijk discussie wie dat wat zou aandoen. Wouter delfde het onderspit. :-)

De kinderen waren heel gefascineerd door ijs.
Het bevroren water van de plassen was veel interessanter dan de diertjes. En ik moest er zeker veel foto's van trekken voor hun vrienden. Ze liepen dan rond met scherven ijs of gooiden die in het rond. Interessant speelgoed! :-)

Echte Belgiëavonturen!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten