donderdag 23 februari 2023

nog wat foto's Melbourne

 Die maandag in Melbourne hadden we nog onze afspraak met de mensen van de ambassade.
Dat was ergens in een willekeurig gebouw en daar hadden ze dan een lokaaltje afgehuurd. Er stond een stoel om de deur open te houden en die moest daar blijven staan want ze hadden geen sleutel van het lokaal (Belgische toeren???)

Er stond een Belgisch vlaggetje op de tafel en een grotere vlag aan de deur (zie foto) om ons allen thuis te laten voelen. De eerste vraag was: Nederlands of Francais?
Nu vinden wij het heel raar om Nederlands te spreken tegen vreemde mensen, dus Engels was eigenlijk handiger geweest!! lol
Wouter en ik zetten onze handtekening elektronisch, lieten vingerafdrukken nemen en een foto trekken (nooit lachen).
Ik vroeg nog hoe het zat met onze eIDs en of we die ook up to date moeten houden, en natuurlijk vonden ze van wel. Alleen moeten we dan TWEE keer persoonlijk komen. Een keer om die kaart aan te vragen en een keer om ze te activeren. Natuurlijk - zucht. En die van mij vervalt volgend jaar!
Hopelijk komen ze ooit naar Adelaide, anders blijven we maar rondvliegen! lol
Binnen tien minuten waren we weer buiten.



Daarna trokken we naar ArtVo. Dat is een gallerij bestaande uit een aantal zalen met de muren en vloeren vol tekeningen. De bedoeling is om er 3D foto's of optische illusies te fotograferen.
Dat leek me wel iets voor de kinderen (die graag dwaas doen op foto's) en ik had geen ongelijk. We waren bijna twee uur bezig met foto's te trekken!! Vooral Benjamin had er een goed oog in. Joachim wilde ALLES doen. Ikzelf was op den duur helemaal teut.
Sommige dingen waren gemakkelijk - je moest gewoon voor een muur staan. Maar soms waren we wel even bezig met de illusie of de invalshoek goed te krijgen (de foto waarbij Benjamin en ik op een mat vallen, was de grootste hersenbreker).
Onnodig uit te leggen dat ik zoveel foto's heb (getrokken door Benjamin, Jonathan, Wouter en mezelf) dat blogger zou crashen als ik die wil uploaden.
Hieronder dus een beperkte selectie, maar hopelijk wel een leuke!



































5 opmerkingen:

  1. Superleuk! Jonathans blik op die foto met het wijnglas. :D :D :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk de foto's. Zouden ze hier ook moeten hebben. 5 jaar alweer! Waar blijft de tijd. Huis ondertussen verkocht. Fijne dag.
    Lieve grtjes Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bijzondere foto's, heel knap, ik kan geloven dat de kinderen hier veel plezier aan hadden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super toffe foto's ! En ja dat "poseren" zal ook wel tof geweest zijn! Echt iets voor de boys!

    BeantwoordenVerwijderen