zondag 12 december 2021

zomervakantie!

 Ons jongens hebben zeven weken zomervakantie!

De voorlaatste dag van het schooljaar hadden ze hun eindrapporten mee naar huis en dat blijft toch altijd bijzonder. Ze werken hier met letters van A tot E en voor alle vakken worden ze beoordeeld zowel op prestatie als op inspanning.
Een heel ander systeem dan ik altijd gekend heb: eigen prestatie en klasgemiddelde in procenten.
Welk systeem het beste is, weet ik ook niet, maar die letters vind ik moeilijk.

Als ik lees dat C staat voor 'satisfactory' denk ik: "Net voldoende, hakken over de sloot, 50-55 procent."
Maar dat klopt dus niet, want C is 'het doel'. Ik vond maar 1 website die bereid was er een procent op te plakken en dan kreeg ik 'tussen 50-70 procent' waar een mens dus niks wijzer van wordt, haha.
Er wordt een B gegeven als het duidelijk een sterk vak is en een A wordt bijna nooit gegeven. Een D is 'Ok' en een E is 'eigenlijk nog niet Ok'.
Dat is het beste dat ik ervan kan maken!
En natuurlijk is de gradering in het middelbaar anders.
En natuurlijk is de gradering PER STAAT ook anders.
Want waarom zou je het makkelijk maken??

Met meerdere A's voor effort hebben ons jongens in ieder geval hun best gedaan en verdienen ze hun vakantie! :-)

Hoewel...

Eerste dag, zaterdagmiddag, kwam Joachim al van de speelkamer naar beneden gesjokt met de verzuchting "I'm booooored!!"

Ze kunnen misschien beter naar school! :-)

1 opmerking:

  1. Geloof het of niet, maar voor mijn stages had ik een gelijkaardig puntensysteem. Ook letters en ook streven naar de C. Heel verwarrend als je inderdaad punten en cijfertjes gewoon bent! Maar in ieder geval: Proficiat voor de inzet van de jongens!!

    BeantwoordenVerwijderen