zondag 9 mei 2021

Happy Mother's Day

 Vandaag was het ook bij de Aussies moederdag.
Ze hebben hier wel een (naar mijn mening bizarre) gewoonte op school. En ik heb al gehoord van een hoop mensen dat dit eigenlijk wel op alle scholen de gewoonte is.
De week voor moederdag (of vaderdag) houden ze op school een soort winkeltje. Ik ben daar nog nooit geweest, maar het staat er vol spulletjes en prulletjes met 'for the best mum' (of dad). Iedereen mag er binnenspringen, maar de kinderen gaan dus op een afgesproken moment met hun klas 'winkelen'. De spulletjes kosten allemaal tussen de 1 en 5 dollar (0.6 en 3.2 euro). Het zijn dingen als balpennen, theekopjes, boodschappenlijstjes, geurhangers voor de auto, notaboekjes,... dat soort dingen.
Er is ook wel de (naar mijn mening gelukkige) gewoonte om echt iets voor moeder (of vader) zelf te maken, namelijk een kaartje. En de Aussies zijn ook niet te beroerd om de dag open te trekken voor grootmoeder, grootvader, tante, buurman, nichtje, babysitter, etc.

De eerste keer dat ik erover hoorde, vond ik het vooral een gekke gewoonte. Wat is er nu mis met een knutselwerkje?
Hoe meer ik over nadacht, hoe stommer dat ik het vind, eigenlijk. Het bevestigt het hele spullen-maken-gelukkig en geld-maakt-gelukkig-idee. Waarom moet appreciatie gepaard gaan met iets kopen? 

Ons jongens vinden het wel een heerlijk concept en na de annulatie van het pop-upwinkeltje in 2020, waren ze enthousiast om weer (mijn - haha) geld uit te geven.
Wie ben ik om hun dat plezier te ontzeggen en misschien als enige van de klas niets te laten kopen?? Ze kregen dus elk 5 dollar mee naar school en vonden zichzelf ontzettend stoer om iets voor mij te kopen op school en het stiekem uit hun boekentas naar hun kamer te smokkelen.
Joachim kon welgeteld twee dagen zijn mond houden, maar toen flapte hij er toch uit wat hij gekocht had, haha.

Ik had wel een fijne dag! Met cadeautjes (natuurlijk), maar ook kaartjes/tekeningen, knuffels en lekker dessert. Met dank aan mijn drie schaapjes!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten