zondag 25 oktober 2020

interferentiefouten voor gevorderden (2)

Ik had me er een tijdje mee geamuseerd om grappige fouten op te schrijven - zo van dat Nederlands met haar dat we hier continu horen - maar Jonathan vond het een irritante gewoonte van mij en dus ben ik ermee gestopt. Ik moet ook eerlijk toegeven dat het tussentaaltje wel went EN ook helaas dat mijn eigen Nederlands soms ook al sputtert.

Voor ik stopte met noteren had ik nog een leuke lijst en die wil ik nog wel delen. Anoniem dan deze keer, behalve de laatste uitspraak. Die is van Wouter. LOL


- Kijk de andere weg uit!

- Wow, dat is vrieskoud!

- Ben je nog bezig op de WC?
Ja, ik ben.

- Een keer het is gebeurd.

- midnacht (veel gehoord)

- Ik ben sorry. (veel gehoord)

- Je zit vlakbijer.
Je bedoelt: het is meer dichtbij.

- Ik wist niet dat die bestond totdat ik had uitgevonden dat die in die series was.

- Vijf meer dagen tot de vakantie!

- Sommige dingen kosten veel dollars wanneer die zijn toch klein.

- Alsjeblieft vertel mij.

- Wacht voor mij! (veel gehoord)

- Ze zijn te dicht bij elkaar voor sommige reden.

- Als ik kinderen heb dan ga ik die geven elk soort van drinken.

- Papa zegt het is goed.

- Van wie huis is dat?

- Kijk eens hoe ik lijk!

- Wie zit je naast?

- Ze komen uit de bos.

- Het was druk, ik moest in de lijn staan.



3 opmerkingen:

  1. Blijft interessant he :D. Wel heel cool dat hun Engels zo goed is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik blijf het ook leuk vinden, sorry Jonathan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ok, dan blijf ik het gewoon stiekem doen, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen